Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013

. Δραστηριότητες που αποσκοπούν στην κατανόηση των ορίων των φράσεων και των λέξεων.


Εξαιτίας της συνεχούς ροής του προφορικού λόγου και της συνεκφοράς των λέξεων σ ε αυτόν, τα παιδιά δυσκολεύονται να αποφανθούν-αντιληφθούν για το που σταματά η μία λέξη και που αρχίζει η επόμενη. Ασκήσεις που μπορούμε να κάνουμε είναι οι παρακάτω:

Α) Η ξεχασμένη λέξη. Λέμε μια συγκεκριμένη πρόταση αρκετές φορές και την επαναλαμβάνουν τα παιδιά π.χ αύριο θα πάμε εκδρομή. Ύστερα λέμε την πρόταση φροντίζοντας κάθε φορά να παραλείπουμε μία λέξη και ζητάμε από τα  παιδιά να εντοπίσουν τη συγκεκριμένη λέξη που λείπει  π.χ αύριο θα πάμε…., ή αύριο θα ….εκδρομή κτλ.

Β) Τα ραβδάκια. Εκφωνούμε μία πρόταση. Τα παιδιά τοποθετούν στο πάτωμα, τόσο ραβδάκια όσα και οι λέξεις της πρότασης που ειπώθηκε ( αρχίζουμε με μικρές προτάσεις)

Γ) Ασκήσεις χωρισμού της πρότασης σε λέξεις με χαρτόνι

Τα παιδιά
Λένε προτάσεις
Κόβουν με το ψαλίδι όλες τις λέξεις της πρότασης που έχουμε γράψει σε μια λουρίδα από χαρτόνι.
Αναλύουν την πρόταση σε λέξεις και την ανασυνθέτουν.
Επαναλαμβάνουν την ίδια διαδικασία με δύο ή περισσότερες προτάσεις.

Δ) Ασκήσεις σύγκρισης προτάσεων μετρώντας τις λέξεις κάθε πρότασης με ραβδάκια ή χαρτόνια (μικρή ή μεγάλη πρόταση). 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου